Municipalitatea bucureșteană vrea să plătească aproape 14 milioane de euro pentru servicii de închiriere, amplasare și întreținere a peste 3.000 de toalete publice dotate cu sistem GPS, potrivit unui anunț postat pe site-ul guvernamental de licitații publice.
Toatelele vor fi de mai multe tipuri: automate racordabile la rețeaua de canalizare și electricitate, ecologice mobile și destinate persoanelor cu dizabilități.
Potrivit anunțului postat pe www.e-licitatie.ro, contractul va fi încheiat pe o perioadă de patru ani, în urma unei licitații deschise, și va avea forma unui acord-cadru cu un singur agent economic.
Valoarea estimată a contractului este de 62,585,564.5 lei (aproximativ 14 milioane de euro) fără TVA, din bugetul municipalității.
Potrivit anunțului de participare, frecvența și valoarea contractelor ce urmează să fie atribuite va fi „anuală sau ori de cate ori este nevoie”, urmând să se aibă în vedere estimarea făcută de reprezentanții municiplității privind cantitățile minime și maxime ce ar putea fi solicitate pe parcursul derulării acordului-cadru.
În caietul de sarcini sunt estimate cantitățile maxime ce ar putea fi cumpărate pentru fiecare tip de toalete.
Astfel, pentru toaletele automate racordabile, municipalitatea a estimat o cantitate maximă de 400 de bucăți care ar putea fi solicitate pe durata întregului acord-cadru, pentru cele ecologice mobile amplasate permanent – de 2.200, iar pentru cele pentru cele ecologice mobile amplasate temporar – de 800 de bucăți.
Pentru persoanele cu dizabilități, numărul maxim al toaletelor care ar putea fi solicitate pe durata întregului acord-cadru va fi de 200 de unități ecologice mobile.
Pentru toate tipurile de toalete, cantitățile minime estimate – atât pentru un singur contract subsecvent, cât și pentru acordul-cadru – sunt de 20 la sută din cantitățile maxime estimate.
Prestatorul serviciului va avea obligația ca, pe perioada de derulare a acordului-cadru, să reînnoiască în totalitate toaletele ecologice mobile, cel putin o dată la doi ani, se precizează în anunț.
Procedura de atribuire a acordului cadru va fi licitația deschisă, criteriul de atribuire fiind oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, în care prețul va avea o pondere de 51 la sută, iar restul de 49 de procente vor fi acordate pentru punctajul tehnic.
„Vechiul contract, cu societatea SC COMEX ROM SRL, a expirat în data de 16 iulie, obiectul acelui contract fiind de a presta servicii de închiriere, amplasare și întreținere toalete ecologice mobile pentru cele apropae 680 de toalete publice, din care 600 ecologice, 30 pentru persoane cu dizabilități fizice și alte 50 de toalete automate racordabile la sistemul de canalizare și electricitate”, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, directorul executiv adjunct al Direcției de Utilități Publice, Magdalena Iuga.
Potrivit Magdalenei Iuga, prin noul contract, se dorește o creștere a numărului de toalete automate racordabile la sistemul de canalizare și electricitate, aceasta fiind necesară ca urmare a solicitărilor înregistrate în principal de la Administrația Lacuri Parcuri și Agrement București și Administrația Cimitirelor și Crematoriilor Umane .
„Este de dorit ca, pentru marile parcuri care se află în administrarea Administrația Lacuri Parcuri și Agrement București, să se asigure toalete automate racordabile la sistemul de canalizare și electricitate. De asemenea, se dorește ca în zonele cu trafic pietonal intens, zone aglomerate – acolo unde este posibil – să poată fi amplasate toalete automate racordabile la sistemul de canalizare și electricitate” a explicat directorul Direcției de Utilități Publice.
Potrivit caietului de sarcini postat pe siteul de licitații publice, cabinele automate racordabile la sistemul de canalizare și electricitate trebuie confecționate din panouri din ciment armat cu fibră de sticlă, să aibe un diametru de maximum 1,7 metri și o înălțime maximă de 2,6 metri.
De asemnea, o cabină trebuie să fie dotată cu un sistem de automatizare pentru deschiderea și închiderea ușii, pentru spălarea și dezinfectarea după fiecare utilizare a pereților cabinei și podelei cu un jet de apă cu presiune. De asemenea, cabina trebuie să fie prevăzută cu un dispozitiv de spălare a vasului de wc și uscare automată, precum și cu un lavoar cu distribuire automată de apă și săpun și cu distribuitor de hârtie igienică, potrivit caietului de sarcini.
În plus, toaleta trebuie să fie dotată cu un sistem de semnalizare electronică anti-vandalism, care acționează la prezența unei persoane în plus în cabină prin controlul greutății pentru siguranța copiiilor. În acest caz, ușa toaletei trebuie să se deschidă automat. Toaleta va trebuie, totodată, să prezinte un buton de siguranță care acționează deschiderea ușii chiar și în absența curentului electric.
Tot în caietul de sarcini este prevăzut faptul că, pe timpul iernii, toaletele trebuie încălzite și prevăzute cu un sistem GPS, pentru transmiterea timp de 24 de ore a parametrilor de funcționare acestora, pentru a eficientiza operațiunea de remediere a deficiențelor tehnice apărute.
Firmele care vor să participe la licitație trebuie să depună o garanție de participare de 312.900 lei.
Totodată, firmele care doresc să participe la licitație trebuie să facă dovada că dețin personal specializat în întreținerea toaletelor și să prezinte o listă cu personalul angajat pentru realizarea serviciului de igienizare și întreținere a toaletelor mobile și a celor racordabile automate.
Ofertantul trebuie să dispună de minimum doi operatori responsabili cu supravegherea tehnica a instalatiilor – ingineri electromecanici, cu minimum doi ani experiență în întreținerea și repararea toaletelor și de minimum 25 de muncitori.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 29 august, ora 10.00, deschiderea ofertelor urmând a avea loc în aceeași zi, la ora 12.00, la sediul instituției.